Ha ég a kezed alatt a munka...

 2013.02.20. 10:03

Kísérletező kedvem a pirográfia területére vitt el. Jó áron beszereztem egy kis készüléket, ami arra hivatott, hogy a fába beleégesse különböző motívumokat. Persze mielőtt nekikezdtem volna, utánajártam, miket lehet ilyen technikával készíteni. Ámultam, hogy milyen csodálatos képek készülnek így, ha valaki ért hozzá…

Egyből eszembe jutott, hogy ezek a művészek is elkezdték valahol az ipart, így már nagyobb bátorsággal ragadtam meg a ceruzára hasonlító kis eszközt. A dobozában nagyon jó leírás és rajz segít, hogyan is kell vele bánni. Elsőre egy egyszerűt találtam ki. 

Ha az elkészítés menetét lépésekben kéritek, íme:

Első lépésben választottam egy akasztható keretet, amire majd égetni fogok.

Második lépésben ceruzával ráírtam a táblára, hogy lássam, hogy fog kinézni.

Harmadik lépésben fogtam az égető ceruzát a legvékonyabb hegyével és szépen áthúztam a ceruzavonal mentén az írást.

IMG_1663.JPG

Negyedik lépésben kicsit kidíszítettem a betűket. Ezután hagytam kb. 20 percig hűlni a fejet, hogy ki tudjam cserélni a pecsétfejre.

Ötödik lépésben a pecsétformával tettem néhány díszt az írás alá. És kész is!

Pirografia pecsettel.JPG

Naná, hogy a férjemnek készült névnapjára. A következő alkotásomban már biztos, hogy a többi pecsét égetőfejet is kipróbálom, de mivel tudtam, hogy az ajándékozott minek örülne, így nem csicsáztam túl. Pedig lehetett volna…

Bátran próbálkozzatok és alkossatok! Küldjetek képet is az alkotásokról, hadd tanuljunk egymástól!

Címkék: alkotás ajándék névnap keret minta pecsét pirográfia

A bejegyzés trackback címe:

https://kreativido.blog.hu/api/trackback/id/tr485078673

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása