Farsangra lovagi jelmez

 2013.02.11. 13:30

Kisebbik fiam a farsangon lovagnak akart beöltözni. Ennek azért is örültem, mert úgy sejtettem, hogy sok varrás nélkül megvalósítható a jelmez. A varrógéppel való varrást még sosem próbáltam, de nem is most akartam elkezdeni próbálgatni a tudásomat...

A lovag jelmez elkészítését is lépésekben írtam le, hogy segítség legyen azoknak is, akiknek ez lesz az első saját készítésű jelmeze.

A férjem lelkesen belekezdett a lovagi pajzs és kard elkészítéséhez. Lovagi pajzs és kard elkészítése lépésenként:

Első lépésként felrajzolta a mintát egy papírra, majd kivágta őket és az így kapott sablonokat felrajzolta egy vékony falapra, majd átfordította őket és így megtükrözve szintén felrajzolta. Ez azért fontos, mert így biztosan szimmetrikus lesz a pajzs és a kard is. A pajzs és a kard készülhet vastagabb kartonból, annak is jó lesz a tartása. Az eljárás ugyanaz.

Második lépésben kivágta a formákat. Ha fából készítjük, akkor a széleket érdemes lecsiszolni és a kardot nem túl hegyesre, inkább tompára készíteni.

Harmadik lépésként következhet a színezés. Ha kartonból csináljuk, akkor ezt a lépést megspórolhatjuk, hiszen olyan színű papírból vágjuk ki a kardot és a pajzsot, amilyen színűből csak akarjuk. Ha fából készül, akkor a legjobb választás a spray formában kapható festék, hiszen azzal tudjuk leginkább egyenletesen felvinni a kívánt színt.

IMG_1650.JPG

Negyedik lépésként következik a pajzs fogójának elkészítése. Ezt bútorcipelésnél használatos gurtnival oldottuk meg, amit a megfelelő hossz levágása után tűzőgéppel rögzítettünk a hátoldalhoz. Ezzel tekertük körbe a kard markolatát is.

pajzs_fogo.JPG

Ötödik lépésként pedig a díszítés. Ezt bízzuk a gyermekre. A fiam kitalálta, hogy ő lesz a csillagos lovag, így piros és kék szigetelőszalagból csíkokat ragasztottunk a pajzsra.

 pajzs_csillag.JPG

A lovagi jelmezhez tartozik a sisak és a lovagi köpeny is. Ezt már az én feladatom volt elkészíteni. A sisakhoz fotókartont választottam, mivel annak a vastagsága révén jobb tartása van, mint a tónuskartonnak.

Első lépésben körbemértem a gyerkőc fejét ott, ahova a sisak fog kerülni. Ez adja a papírcsík egyik oldalát, a másik oldalának pedig 10-15 cm-t mértem (ez a gyerkőc fejméretétől függ), majd kivágtam a csíkot.

sisak.JPG

Második lépésben következett a csík hosszanti oldalának bevagdosása, kb. 1-1,5 cm-es szélességben, kb. 7-8 cm mélyen.

Harmadik lépésként pedig a papírcsíkot összetűztem a rövidebb oldalánál fogva, a bevágott papírcsíkokat pedig egybefogtam és miltonkapoccsal összetűztem.

 sisak_milton.JPG

Következhet a rostély elkészítése, amihez szintén fotókartont választottam, de ez készülhet tónuskartonból is.

Első lépésben a rostély formájának felrajzolása, majd kivágása történik.

rostely.JPG

Második lépés a rácsok vonalainak a kartonra történő felrajzolása és kivágása. Legjobb, ha ezt sniccerrel csináljuk, mert azzal lehet kis helyen a legpontosabban vágni.

rostely_arany.JPG

Harmadik lépésben pedig szintén miltonkapoccsal erősítjük oda a rostélyt a sisak két oldalához. Kész is a sisak.

 sisak_kesz.JPG

Egy lovag elmaradhatatlan kelléke a lovagi köpeny vagy kabát. Ehhez düftin anyagot választottam, de ez egyénileg variálható.

Első lépésben a méretét kell lemérni. A gyerek vállszélessége adja a szélességét, a hosszát pedig úgy határoztam meg, hogy a térdétől fogva átvezettem a mérőszalagot a vállán keresztül a térdhajlatáig. Így egy téglalap kerül kivágásra.

Második lépésként a téglalap közepén kivágtam a fejének egy lyukat. Mivel ez azonban túl nagyra sikerült, így a téglalapot kettévágtam, és két kis darab anyaggal összevarrtam a köpeny elejét és hátulját.

Harmadik lépés a szélek beszegése. Mivel nincsen varrógépem, így pelenkaöltéssel egyszerűsítettem le, de a nálam ügyesebbek természetesen varrógéppel dolgozzanak.

Negyedik lépésben pedig következhet a köpeny díszítése. Ez történhet textilfestékkel, vagy rávarrt címerrel is. Vagy amit mi választottunk, hogy páncélinget készítettünk és azt varrtam rá. A páncélinghez fémszínű függönykarikákat egymáshoz ragasztottunk cellux-szal és kész is lett.

kopeny.JPG

Nálatok milyen jelmezek készültek? A hozzászólások között oszd meg velünk, hadd gyűljenek az ötletek. Segítsünk egymásnak!

Címkék: farsang lovag jelmez minta kard saját készítésű sisak karton szigetelőszalag rostély

A bejegyzés trackback címe:

https://kreativido.blog.hu/api/trackback/id/tr855074189

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása