Személyre szóló ajándék

 2013.04.10. 14:45

Mindig nagy izgalom, amikor valakinek ajándékot készítek. Eltervezem, vajon minek örülne igazán, mivel lephetem meg, mi az, amire nem számít vagy csak titkon reméli. Olyan,mint amikor legózunk a gyerekekkel és kitaláltam már, mit építek, de még kellenek a hozzávalók, amiket persze össze is kell rakni, hogy teljes legyen a kép. Így éreztem magam legutóbb is, amikor a férjem nővérének a születésnapja előtt elkezdtem gondolkozni, mi legyen az ajándék. Merthogy kerek évforduló ünneplése közeledett. Ilyenkor pláne valami egyedi dolgon töröm a fejem. 

IMG_1957 másolata.JPG

Mivel szereti a szép dolgokat maga körül, jó ízlése van, ráadásul kacérkodik a saját kézműves dolgok készítésének a gondolatával, így egyértelmű volt, hogy az ajándék egyik része egy kézműves foglalkozáson való részvétel lesz, amin persze az egész család képviselteti magát. Mi sem akartunk kimaradni a jóból... Így mentünk el egy kerámiafestő foglalkozásra a Madebyyou-hoz, ahol nagyon jól éreztük magunkat és az elkészült kerámiák végül mind az ünnepeltté lettek.

Mindenképpen akartam készíteni is neki valamit, ami csak róla szól. Így esett a választásom egy kép készítésére, illetve nem is kép, hanem a képkeret elkészítésére, amibe a fényképet majd ő illeszti bele és még írhat is hozzá. Nevezhetjük scrapbook képnek is. A témája természetesen a születésnapja volt, ez leginkább a címekben jelenik meg. Az elkészítéséhez falapra vagy vastagabb papírra, ragasztóra, papírra és néhány díszítőelemre van szükség, amikkel bárki el tudja készíteni és biztos sikert arat vele az ünnepeltnél.

1. lépésben papíron megterveztem, hogyan fog kinézni a mű, hova milyen papír, felirat, díszítőelem kerül. Elsőre ezeket az eszközöket és kiegészítőket válogattam össze:

IMG_1953 másolata.JPG

Finom, nőies papírt választottam hozzá, natúr kiegészítőkkel. Papíralap helyett falapra készítettem, aminek a sarkaiban lyuk van, hogy később igény szerint fel lehessen akasztani, vagy egyszerűen csak a polcra kitenni, és nem kell hozzá albumot elővenni, hogy visszaidézze a napot.

2. lépésben a falap széleit befestettem kb. 1 cm szélességben kék akrilfestékkel, mert ez illett a papír színéhez. Ecsettel festettem, de az ujjunkkal festve is tökéletes lesz.

IMG_1954 másolata.JPG

3. lépésben a virágmintás papírból kivágtam a kellő méretet, ami úgy alakult, hogy a falap méreténél minden irányból kb. 0,5 cm-vel legyen kisebb. A virágos mintához jól illett a tulipán formájú formalyukasztóval készített "lyuk". Kicsi, de jól mutat a sarokban. Ennyi pont elég is.

4. lépésben a virágmintás papírból kivágtam két kisebb téglalapot is, amikre majd a fénykép, illetve a komment kerül. Ennek a papírnak a hátoldalát fogom használni, mert az biztosan illik a virágokhoz. A komment az a szöveges rész, amit később elolvasva felidéződik bennünk a kép története, érzések, események. Ez teszi a scrapbook képet élményképpé.

IMG_1955 másolata.JPG

5. lépésben kétoldalas ragasztóval felragasztottam a falapra a virágmintás papírt, majd a két kisebbet is szépen elrendezve. Azért választottam ezt a ragasztót a tervezett decoupage ragasztó helyett, mert így egyenletesebb felületet kapok a papírragasztós göröngyös helyett. Így néz ki a ragasztó a papíron:

IMG_1956 másolata.JPG

A felragasztás után a virágmintás papír, illetve a falap szélét decoupage lakkal átkentem, amitől szép fénye lett, illetve kellemesebb a tapintása és könnyebb tisztán tartani is.

6. lépésben következhetnek a díszítőelemek. Keveset választottam, mert a virágminta így is elég hangsúlyos, és még a fénykép is biztosan mozgalmas lesz. Nem kell túlzásba vinni. A három virágot egy-egy pötty decoupage ragasztóval ragasztottam fel, és a közepükbe ragasztottam egy-egy gyöngyöt is. A natúr papírokra arany színű zselés tollal írtam fel a címeket, bár utólag látom, hogy kékkel jobban mutatna.

Mivel valami még mindig hiányzott, így választottam egy keskeny, natúr színű szalagot, amivel 7. lépésben az egész falapot átkötöttem, majd néhány helyen odaragasztottam. A végeredményen látszik, hogy nem pontosan azokat a díszítőket használtam, mint amiket az elején kitaláltam, mivel ahogyan alakult a kép, úgy alakult bennem is az összkép. Ne féljünk attól, hogy munka közben változtassunk, hiszen akkor látszik, hogyan fog alakulni a mű.

IMG_1957 másolata.JPG

Ha készítettél olyan ajándékot, amit szívesen megmutatnál nekünk, akkor küldd el a kreativido@gmail.com címre a készítés menetének leírásával együtt és megjelenik itt a blogon, hátha másnak éppen ezzel segítünk.

Címkék: ajándék scrapbook

A bejegyzés trackback címe:

https://kreativido.blog.hu/api/trackback/id/tr385195742

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása