Eperből mit?

 2013.05.31. 07:06

Az eperszezon kellős közepén vagyunk. Megfizethető áron kapunk a piacon ízletes epret, és hamarosan a kertben is beérik az eper, főleg ha jönne még némi napsütés is...

Eperből nem tudok keveset venni egyszerre. Mivel azonban nem áll el sokáig, így hamar fel is kell dolgozni. Így nemcsak a banán turmixba kerül, hanem lesz belőle eperszörp, eperlekvár és eper jégkrém is.

IMG_2976 másolata.JPG

Ami a legjobb, hogy ez a három dolog ugyanabból az eperből került ki. Hiszen ahhoz is kell némi kreativitás, hogy a konyhában jól kijöjjünk az alapanyagokból. Ez a mennyiség egy minimális 1 kg eperből készült, amihez 35 dkg cukrot adtam és mást nem. Az eper szárát leszedtem, az epret megmostam, a nagyobbakat felvágtam és a cukrot rászórtam. Egy éjszakára állni hagytam, majd lassú tűzön átfőztem. Mivel elég sok levet eresztett, egy részét leszedtem és jégkrémformába raktam, majd be a fagyasztóba. Ez lett a jégkrém. Egy kis üvegre való levet is leszedtem róla, és az üveget beraktam a hűtőbe. Ez lett a szörp.

A maradékot leturmixoltam, de aki szereti darabosan az epret, az ne turmixolja. Üvegbe szedtem, fejreállítottam az üvegeket, hogy ne legyen levegős, majd betettem száraz dunsztba, vagyis az ágyneműtartóba, a paplanok közé, hogy ott hűljön ki lassan. Kész is a lekvár.

Ezután jöhetett a díszítés. Igazán egyszerű díszítést alkalmaztam most. Ennek az a magyarázata, hogy mivel a lekváros üveget kiürülés után általában mosogatógépben mosogatom, így a befőttes üveg tetejére került most a díszítés, hiszen azt kézzel is el tudom mosogatni és jobban tudok vigyázni rá - hiába vízálló a decoupage ragasztó és a lakk... Az eredmény a fenti képen látható. A formákat egyszerűen kivágtam az epres szalvétából, majd felragasztottam decoupage ragasztóval a tetőre, utána lakkoztam és kész is lett. A decoupage technika lépéseit ld. egy korábbi bejegyzésben.

Címkék: eper decoupage eperlekvár eperszörp eper jégkrém

A bejegyzés trackback címe:

https://kreativido.blog.hu/api/trackback/id/tr515320462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása