Mivel a blog témája a kreativitás, így gondoltam, Titeket is érdekel, hogy mi is a kreativitás, mit ad az alkotói folyamat, és egyáltalán milyen tulajdonságok vannak vele összefüggésben.

Az egyik legjobb megfogalmazást a Wikipedia-n találtam:

"Az alkotás nemcsak ott van jelen, ahol az ember agy történelmi jelentőségű műveket teremt, hanem mindenütt, ahol az ember elképzel, kombinál, változtat, valami újat teremt, bármilyen szegényesnek is tűnjék az a zsenik alkotásához képest." (Vigotszkij, 1967)

Nekem ez azt jelenti, hogy az alkotással magamhoz képest teremtek valami új és más dolgot, ami előtte nem volt, vagy legalább is más formában. Nem feltétlenül más emberhez kell mérni magunkat, hanem mindig magunkhoz. Magamhoz képest fejlődtem-e, változtam-e, haladtam-e? Ehhez már csak pluszt ad az, hogy mennyi sok tulajdonságunk fejlődik alkotás közben.

Minden művészi tevékenység a jobb agyféltekéhez kötődik. Nem hiába van egyre több helyen jobb agyféltekés rajztanfolyam, ahol a bal agyféltekés logikai gondolkodást próbálják ellensúlyozni a jobb agyfélteke "mozgatásával". 

Több kutatás is zajlott már az irányban, hogy vajon milyen tulajdonságai vannak a kreatív személyiségnek. Ezek közé tartozik a pozitív én-kép, magabiztosság, önkifejezési szándék, az értelmetlennek tűnő korlátozások elleni lázadás, védekezés, a környezet tökéletesítésnek szándéka, és persze a szellemi egészség. Már ezek miatt is megéri alkotni, ugye? Az már csak hab a tortán, hogy az alkotással valami új is teremtődik, új köntöst kap egy régi dolog és persze közben remekül érezzük magunkat.

Kíváncsi vagyok, Ti mit figyeltek meg magatokon alkotás közben. Ha van kedvetek, írjátok meg és engedélyetekkel közzéteszem itt a blogon is, hátha másnak is vannak olyan tapasztalatai. Előre is köszönöm!

Alkotásra fel!

Címkék: alkotás kreativitás

A bejegyzés trackback címe:

https://kreativido.blog.hu/api/trackback/id/tr815367780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása