Közeledik az óvodai és iskolai ballagások ideje. Nagy örömmel vettem részt pár éve egy óvodai emlékkönyv elkészítésében, és az adta az ötletet, hogy a legnagyobb fiam alsós osztályfőnöke is hasonlót kapjon a negyedik év után. Ezt kívül-belül én díszítettem még nagyobb örömmel és izgalommal.

1-img_2576_masolata.JPG

Minden gyerekre jutott egy dupla oldal. Bal oldalra került egy kép elsős, és egy pedig negyedikes korából. Jobb oldalra a fotók mellé beragasztottam, amit a gyerekek rajzoltak a tanító néninek és mellé még írtak egy pár mondatot, mit szeretnek benne. Minden évben készült osztályfotó, így azok is helyet kaptak az emlékkönyv végén.

A könyvre került egy fából készült maci is. Azért éppen maci, mert elsőben minden reggel egy macis mesét olvasott a tanító néni az osztálynak a jobb ráhangolódás kedvéért. Ezt később felváltották a gyerekek által behozott kedvenc könyvek. A borítón belülre került egy idézet is, és persze a legutóbbi fotó, ahol a tanítónő és a gyerekek együtt vannak. 

Az album alapját egy gyűrűs mappa adta, aminek a gyári mintáját meghagytam, csak finomítottam rajta. A gyűrűs mappa azért volt célszerű, mert így a gyerekek által készített rajzokat is könnyen bele lehetett illeszteni. A gerincére egy használaton kívüli vajszínű függönyből vágtam egy darabot, arra szalag került, arra pedig csipke és alulra a gombok. A díszítéséhez PVA ragasztót használtam, ami nagyon erős ragasztó. Ez főleg a mappa gerincénél volt érdekes, de jó szolgálatot tett az apróbb díszeknél is. A fotókat, rajzokat pedig kétoldalú ragasztóval rögzítettem. Az emlékkönyvet egy szalaggal lehet összekötni. 

1-img_2576.JPG

Az emlékkönyv mellé készítettünk egy videót is a gyerekekkel. Pár percben élőszóban is elmondták, hogy milyen jó élményeik voltak a négy év alatt, mi volt a kedvenc órájuk és hasonlók. Egyszerre ketten vagy hárman szerepeltek, egymás után beszéltek. A Movie Maker nevű programmal könnyen össze lehet rakni a képeket és videókat, sőt még zenét is lehet alárakni. Az évzárón, a bizonyítványosztás után közösen megnéztük az osztályteremben a videót, amiben még a négy év kirándulós képei is helyet kaptak. Így igazán személyes ajándékot tudtunk adni a szokásos virág és utalvány mellé.

 

 

 

 

Címkék: ballagás ajándék emlékkönyv

A bejegyzés trackback címe:

https://kreativido.blog.hu/api/trackback/id/tr7812457885

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása